Woops....

Glömde visst av bloggen i allt ståhej jag har haft för mig den senaste veckan : ) Lovar att komma igång igen nu!!!

Har haft en massa trevligt (och hemskt) för mig i veckan/helgen, jobbade fram till torsdag, sen på fredagen hade jag möte med arbetsförmedlingen jag packade saker inför flytten med hästen, umgicks med Johanna och var och klippte av mig HÅRET ( snyft ) ser ut som en tant nu :(

Lördagen bestod av mer packning och Bröllop, och vilket bröllop det var !! Jag har inte haft så kul på länge..och brudparet var så underbart vackra att jag var tvungen att fälla en tår i kyrkan, blödig som jag är ;) sen så var det ju en fröjd att se sin man ta några dancemoves ( hoho jag låg på golvet av skratt ) så ja det var en lyckad kväll !

Söndagen var jag uppe med tuppen igen för att flytta hästen till det nya stallet, det gick ju helt okej ....hmmm... han va där i ca 3 timmar innan det hemska hände !!!
Jag stod och packade upp alla miljoner saker i skåpen då jag hör massa folk skrika utanför, men jag täckte inte mer på det..då en annan tjej kom in och sa att min häst hade rymt !!?!??!  så jag sprang ut men såg inte henne och ingen visste var hon var , Vi var ca 10 personer och 4 bilar som körde runt ( det är en superstor trollskog mitt ute i ingenstans!!! ) så hon kunde va var som helst , jag såg bara henne framför mig att hon hade trillat ner från ett bergsstup som det finns där och brutit alla ben och låg där och skulle dö !!!

MEN när jag precis skulle ge upp efter ca 4 timmars letande och det var mörkt och jag kom och körde på en grusväg så står hon där mitt framför mig, KAN jag tilllägga att jag började störtlipa av lycklighet känndes ju som om mitt barn hade försvunnit ;)  och hon blev lika lycklig hon för hon hade ju ingen aning om vart hon befann sig stackars korkade krake!!
Så efter en tappad sko och några småsår var hon hemma igen, jagvet inte vad jag hade gjort annars !!!
 förmodligen legat i forsterställning och lipat sönder mig haha !!!

aja det var ju då det roliga som hänt i mitt lilla liv kanske inte så mycket men mycket nog ;)  Puss..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0