TiKei - Mineral Makeup. ( varning för en massa text ;)

Hello everyone !

Dom flesta som känner mig vet att jag är lite av en sminknörd - ÄLSKAR SMINK - gillar dock inte att ha en massa smink på mig till vardags. Men när det vankas fest kommer lådorna med saker fram ;)

På senaste tiden har jag som nästan alla andra använt mig utav mineralsmink, jag har haft smink från ett märke som heter Avanya och från ett annat som heter Everyday minerals.
I början var jag inte särskilt imponerad men efter ett tag så blev jag fast, när jag beställde från ED beställde jag självklart fel formula på bas ( foundation ) beställde för torr hy och jag som har fet och lite småfinnig hy så blev det helt enkelt inte en så bra kombination. De funkade under vintern eftersom då är jag torrare men sen gick det åt skogen.
Använde då Avanya som bas och älskade den, men den tog slut och kostar ca 360kr för en burk och snål som jag är gick jag tillbaka till ED och nu mår min hy as kasst efter sommaren...

Så när jag var ute och surfade lite på nätet och var i tankarna att beställa ED igen ( rätt denna gång ) kom jag över ett nytt märke som lät sjukt bra så jag klickande in mig....

 TiKei mineral makeup.

- 100% procent mineraler
- Utan bismuth oxychloride ( vilket kan vara irriterande för vissa, jag tål det inte och får en massa finnar )
- Superbilligt.
- De som recenserat tycker att det är det bästa minersminket de testat.

så jag beställde självklart ett kit, i kitet fick jag:

- 1 foundation
- Mineral veil ( puder som håller huden matt )
- Solpuder ( kunde välja mellan det eller en valfri rouge )
- 1 Concealer ( mint eller yellow )
- Det bästa av allt var att hela kitet kostade 329kr !!! Hur bra är inte det då ? ;)

Så ifall jag är nöjd med sminket kommer jag defenitivt beställa mer.


                  


Kommentarer
Postat av: Ida

sv: Ja till och från :)

2009-09-02 @ 22:17:05
URL: http://idaaxxelssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0