ABC - Australian BodyCare

Australian bodycare en en hudvårdserie med Tea tree olja som aktiv ingrediens. Eftersom jag på senaste tiden haft en del problem med min hy tänkte jag nu pröva något som verkar bra, har hela tiden kört med rengöring från alla möjliga billigare och dyrare märken och aldrig märkt någon skillnad.
Så idag köpte jag med mig lite nya produkter hem..

ABC Facial Wash 1% tea tree oil
Ansiktstvål som effektivt rengör hudens porer från smink, smuts och överflödfett. Bibehåller hyns naturliga lyster. Hudvänligt pH-värde och utan färgämnen.
Tips: En daglig tvål som passar alla hudtyper och ett alternativ för dig som är noga med att inte torka ut huden.

ABC Facial cream 1% tea tree oil
Behaglig dag- och nattkräm för ansiktet. Vårdar, återfuktar och ger huden ny energi. Innehåller en kombination av tea tree-olja och extrakt av grönt te samt har en krämbas med olja från aprikoskärnor. En dryg kräm som snabbt absorberas av huden. Tips! Rengöring av huden är viktig men glöm inte att alla hud behöver fukt, även vid acne och oren hy.

ABC Facial Toner 0,5% tea tree oil
Uppfriskande och stimulerande ansiktsvatten som kompletterar rengöringen och sluter porerna. Passar alla hudtyper, även de mest känsliga. Utan alkohol eller färgämnen.
Tips: För optimal hudvård applicera Facial Cream direkt efter Skin Clarifier när huden fortfarande känns fuktig. 


Tea tree oil ( aktiv ingrediens )
Numera är tea tree olja populärt över hela världen och används ofta som något av ett "mirakelmedel" mot hudbesvär. Den medicinska effekten som tea tree olja har emellertid inte särskilt underbyggd även om oljan passar väl in i ett husapotek mot småbesvär.Ofta används tea tree olja mot akne, psoriasis, eksem, nagelsvamp och som antiseptiskt medel på sår. Tea tree olja verkar även lindrande på insektsbett

Ser fram emot att testa detta, känns som att det är bättre med lite mer naturliga produkter men det vet man ju aldrig. Ifall någon annan tycker det lät bra och känner för att testa så finns det att köpa på Life-butiken här i stan eller på nätet på olika hälsokost sidor :)

Nu ska jag tvätta facet och åka och träna see ya, Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0